Depositphotos_6262731_m 1Proponuję Państwu udział w cyklu wykładów „Rozwiń swój biznes czyli do sukcesu krok po kroku” z elementami interaktywnej wymiany poglądów na różne kluczowe tematy związane z prowadzeniem własnej firmy. Są one skierowane zarówno do osób, które rozważają stworzenie własnego biznesu, jak i do tych które już go prowadzą i chciały by go rozwinąć korzystając z wiedzy, doświadczenia i inspiracji kogoś, kto już odnosił sukcesy w tym zakresie jako członek zarządów i współwłaściciel kilku firm różnych branż. W czasie tych spotkań postaram się przekazać Państwu „w pigułce” podstawową wiedzę przydatną dla prowadzenia własnego przedsiębiorstwa używając w tym celu możliwie prostego języka zrozumiałego dla osób, które do tej pory nie miały zbyt wiele do czynienia z finansami, marketingiem, problemami prawnymi itd. - pozbawionego zbędnego akademickiego czy branżowego „slangu”. Do opracowania programu wykładów wykorzystałem także moje kilkuletnie doświadczenia w prowadzeniu warsztatów dla uczestników programu studiów MBA na Polish Open University.

Spotkanie inauguracyjne.  Jak zarobić a nie stracić prowadząc własną firmę (sobota, 24 października 2015 r godz. 10.30-12.30)

Czy każdy może zostać przedsiębiorcą? Czy bycie uznanym specjalistą w danej dziedzinie wystarczy do osiągnięcia sukcesu we własnej firmie? Dlaczego ok. 26% nowo założonych firm kończy swoją działalność w ciągu pierwszego roku a niemal 70% w ciągu pięciu lat swojej działalności? Jakie błędy najczęściej popełniają nowi przedsiębiorcy? Jakie problemy napotykają i jak mogą sobie z nimi radzić? Jaka forma organizacyjne będzie najbardziej odpowiednia dla naszej firmy? Spółka z o.o., cywilna czy podmiot działający na zasadzie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej? Jakie znaczenie ma to jak nazwiemy naszą firmę? Ile pieniędzy będzie nam potrzebne aby prowadzić nasz biznes? Skąd je wziąć? Jakie są inne warunki sukcesu?
Jakie najważniejsze ryzyka „czyhają” na młodych przedsiębiorców i jak się przed nimi zabezpieczyć? Czy do zabezpieczania się przed ryzykiem w małych i średnich firmach można wykorzystać najpopularniejszą metodę zarządzania stosowaną w międzynarodowych korporacjach (Enterprise Risk Management – ERM)? Na czym ona polega i jak ją zaadoptować do naszej firmy?

Spotkanie 2.  Strategie, które wielu firmom przyniosły miliony (sobota, 7 listopada 2015 r godz. 10.30-12.30)

Czym jest tak naprawdę strategia? Czy ma ona faktycznie praktyczne znaczenie czy jest tylko pojęciem akademickim? Czy podstawowym źródłem sukcesu takich firm jak Apple czy Ikea były dobre pomysły, duży zainwestowany kapitał czy unikalne strategie? Strategia która zbudowała markę „Jan Niezbędny” – przykład firmy, która zaczynając od „garażu” została zdecydowanym liderem w swojej branży w Polsce.
Na czym polegają strategie opisywane przez M.Portera – wiodąca pozycja pod względem kosztów całkowitych (strategia niskich cen), zróżnicowanie, koncentracja). Jak w planowaniu naszego biznesu można wykorzystać schemat M.Portera pięciu sił konkurencyjnych kształtujących strategię? Czy Strategia „Błękitnego Oceanu”, która zdobyła wielką popularność w ostatnich latach jest jej warta? Na czym ona polega?

Spotkanie 3.  Kwestie finansowe, które powinien znać i rozumieć każdy przedsiębiorca cz. 1 (sobota, 14 listopada 2015 r. godz. 10.30-12.30)

Co to jest płynność finansowa i jak nią zarządzać? Dlaczego z powodu jej utraty bankrutują nawet bardzo zyskowne firmy? Jak policzyć zapotrzebowanie na kapitał niezbędny dla prowadzenia naszego biznesu? Jak efektywnie zarządzać naszymi należnościami i zapasami? Jakie mamy do dyspozycji źródła finansowania naszej działalności?
Dlaczego nasz własny kapitał jest droższy niż kapitał pożyczony? Jak policzyć ten koszt i jaki ma on wpływ na ocenę opłacalności planowanych przez nas inwestycji? W jaki sposób na ocenę naszych projektów biznesowych wpływa ryzyko, które się z nimi wiąże?  Ile jest warta nasza firma a ile nasza marka – czy da się to w ogóle policzyć? Czy w małych i średnich firmach warto sporządzać plany finansowe? Jak to robić prosto i praktycznie nie znając się na księgowości?

Spotkanie 4. Szkodliwe przekonania w marketingu czyli jak działać skutecznie a nie standardowo (sobota, 21 listopada 2015 r. godz. 10.30-12.30)

Jaką role w firmie powinien pełnić marketing a jaką dział sprzedaży? Czy głównym celem marketingu jest wzrost obrotów? Kiedy wzrost sprzedaży firmy może stanowić dla niej zagrożenie? Doraźne działania marketingowe versus polityka długoterminowa – jak znaleźć kompromis pomiędzy nimi? Kiedy promocje cenowe mają sens? Czy stare koncepcje marketingowe takie jak 4P, 5P, 7P są jeszcze aktualne i mogą być kierunkowskazami na drodze do sukcesu? A może tą drogą jest jedynie budowanie marki produktu? Czy warto i jak należy to robić? Czy marketingowcy powinni zastanawiać się jak zaspokajać potrzeby klientów czy jak je tworzyć? Czy powinniśmy dbać o lojalność klientów wobec firmy czy o lojalność firmy wobec klientów? Ważne narzędzia analizy marketingowej – zastosowanie zasady pareto, finansowe analizy skuteczności działań marketingowych, dystrybucja numeryczna i ważona. Marketing w małej i średniej firmie czyli jakie skuteczne działania możemy podjąć nawet bez pieniędzy?

Spotkanie 5. Dobry pracownik to skarb – jak go znaleźć, oceniać i wynagradzać? (sobota, 28 listopada 2015 r. godz. 10.30-12.30)

Dlaczego tak trudno znaleźć dobrego pracownika mimo że tak wielu z nich szuka dobrej pracy? Jakie są najważniejsze błędy popełniane przy rekrutacji? Jak skonstruować umowę z zatrudnianymi osobami na różnych typach stanowisk? Czy umowy cywilno-prawne (zlecenia, o dzieło, kontrakt menedżerski) rzeczywiście powinniśmy nazywać „umowami śmieciowymi”? Kiedy umowy prowizyjne są dobrym rozwiązaniem a kiedy złym? Jakim systemem oceny, motywacji i wynagradzania pracowników można zastąpić system prowizyjny? Jakie są zalety i wady tak znanych na świecie narzędzi jak „Strategiczna Karta Wyników”?

Spotkanie 6. Sztuka podpisywania umów (sobota, 5 grudnia 2015 r. godz. 10.30-12.30)

W jakich przypadkach warto podpisywać umowy na piśmie? Kto powinien je przygotowywać – czy prawnicy czy może sami przedsiębiorcy? Jakie ważne zapisy powinny znaleźć się w naszych umowach różnego typu (z dostawcami produktów i usług, z klientami, z bankami, inwestorami, pracownikami)? Jakie są najczęściej spotykane pułapki stosowane w tych umowach? Jakie są najważniejsze zasady negocjacji korzystnych dla nas umów? W jaki sposób forma i treść zawartych umów wpływa na praktykę sporów przed sądem?


Wszystkie spotkania będą się odbywały w salach „Akademii Cudów” mieszczącej się w Nowej Iwicznej przy ul. Granicznej 19 A (znajdź na mapie)
Koszt brutto udziału we wszystkich spotkaniach cyklu (za 6 spotkań) wynosi 329 zł (netto: 267,48 zł tj. 44,58 zł za jedno spotkanie). Specjalna cena brutto za udział w spotkaniu inauguracyjnym wynosi 29 zł (netto: 23,58 zł).  Koszt brutto udziału w pojedynczych spotkaniach poza inauguracyjnym to 79,95 zł (netto: 65 zł).

Rezerwacji udziału w spotkaniach oraz opłat online za nie można dokonać TUTAJ

Komentarze są zamknięte