Na tej stronie znajdziecie Państwo moje artykuły dotyczące problematyki biznesowej i nie tylko. Są one autorską wypowiedzią na różne tematy. Mam nadzieję, że teksty te będą dla Państwa niejednokrotnie inspiracją do własnych twórczych przemyśleń.  Jeśli chcecie Państwo otrzymywać informację o moim nowo opublikowanym artykule proszę o zarejestrowanie się na stronie Akademii Praxe. 

Przekonania w marketingu

Wysłany przez paź 25, 2014 w Artykuły | 0 komentarzy

Przekonania w marketingu

Przekonania w marketingu. W ostatnim swoim artykule pisałem ogólnie o przekonaniach w biznesie. Posługiwałem się w nim także przykładami ze sfery marketingu, w niniejszym tekście rozwinę ten wątek. Podobnie jak poprzednio omówię osobno problemy wynikające z przekonań jakie możemy zaobserwować wśród  klientów (stereotypy, mody, mity), pracowników działu marketingu i zatrudniających ich przedsiębiorców (paradygmaty, doktryny, schematy). Mówi się często, że współczesny marketing to uznawanie kluczowej roli klienta. Znamy wszyscy takie hasła jak...

więcej

Przekonania w biznesie

Wysłany przez sie 30, 2014 w Artykuły | 0 komentarzy

Przekonania w biznesie

Duże znaczenie przekonań w naszym życiu jest raczej oczywiste – są one podstawą naszych działań, pojmowania świata, stosunków społecznych. Wierzenia religijne, przekonania polityczne, mity i stereotypy społeczne, paradygmaty naukowe czy różnego typu dogmaty (występujące często w naukach społecznych i ekonomicznych) – to tylko ważniejsze przykłady pojęć, które opisują zjawiska o których piszę. Wszystkie te pojęcia mają podobny skutek – są podstawą podejmowania przez nas decyzji i działań oraz wyrażania opinii. Są mniej lub bardziej koniecznymi...

więcej

Czy wzrost sprzedaży firmy jest zawsze synonimem jej rozwoju?

Wysłany przez kwi 17, 2014 w Artykuły | 0 komentarzy

Czy wzrost sprzedaży firmy jest zawsze synonimem jej rozwoju?

Czy wzrost sprzedaży firmy zawsze jest synonimem jej rozwoju? Mówiąc o celach poszczególnych przedsiębiorstw czy gospodarki jako całości powszechnie oczekujemy, że będą one stale się rozwijały. Miernikiem tego rozwoju w przypadku przedsiębiorstw ma być najczęściej wzrost ich sprzedaży. Czy jednak zwiększanie obrotów firmy powinno być jej podstawowym celem? Czy zawsze  jest ono uzasadnione i ma pozytywne konsekwencje? Sprzedaż w każdej firmie powinna stale rosnąć. To powszechne przekonanie wśród menedżerów i właścicieli przedsiębiorstw....

więcej

Znaczenie strategii firmy

Wysłany przez sty 11, 2014 w Artykuły | 0 komentarzy

Znaczenie strategii firmy

Pisząc o strategii nie sposób nie sięgnąć do etymologii tego słowa. Wywodzi się ono z  języka greckiego, w którym „stratós” znaczy „armia”, natomiast „ágein” – „dowodzić”. Tak więc pierwotnie pojęcie to dotyczyło sztuki wojskowej, teorii przygotowywania i prowadzenia bitew, operacji i dowodzenia wojskami przez naczelnego wodza. Celem strategii było oczywiście wygrywanie całej wojny.  W przypadku przedsiębiorstwa ta „wojna” nigdy się nie kończy, jest ona ciągłą rywalizacją na rynku z innymi podmiotami, które walczą o podobne cele. Czy wobec...

więcej

Czy istnieje społeczna odpowiedzialność biznesu?

Wysłany przez gru 17, 2013 w Artykuły | 0 komentarzy

Czy istnieje społeczna odpowiedzialność biznesu?

Źródła pojęcia „Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” Pojęcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) nie jest  precyzyjnie opisaną koncepcją biznesową, a raczej zbiorem ogólnych zasad, które powstały w kontekście politycznym. Głównym źródłem tych zaleceń jest inicjatywa Global Compact zaproponowana przez Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana w 1999 roku. Wcześniej pojęcie to pojawiało się m.in. w Stanach Zjednoczonych ramach tzw. nowego ładu Franklina Roosevelta.  Przedsiębiorstwa przystępujące do tej...

więcej

Mody i mity w biznesie – zarządzanie talentami

Wysłany przez lis 12, 2013 w Artykuły | 0 komentarzy

Mody i mity w biznesie – zarządzanie talentami

Koncepcja szczególnego traktowania talentów w przedsiębiorstwach powstała w USA w latach 80-tych ubiegłego wieku. W tamtych czasach powstało także pojecie „Zarządzanie talentami” („Talent managment”), które jest przedstawiane przez wielu konsultantów i akademików jako jeden z kluczowych procesów zarządzania organizacją. Podstawą przekonania o dużej wartości proponowanych pod tym hasłem działań jest teza, iż w czasach rosnącej konkurencji oraz w coraz bardziej dynamicznie zmieniających się warunkach gospodarowania to...

więcej

Modne koncepcje biznesowe czyli jak naprawdę powstają „błękitne oceany”

Wysłany przez wrz 23, 2013 w Artykuły | 0 komentarzy

Modne koncepcje biznesowe czyli jak naprawdę powstają  „błękitne oceany”

Obserwując pojawiające się mody w biznesie można zadać sobie pytanie czy należy zaliczyć do nich także strategię „Błękitnego oceanu” autorstwa panów W.Chan Kim i Renee Mauborgne. Koncepcja ta zdobyła dużą popularność. Jakie są źródła tego sukcesu? Czy można ją traktować jako receptę na sukces, albo przynajmniej zbiór narzędzi, które mogą być wykorzystywane dla jego osiągnięcia? Czy jest to raczej „produkt konsultingowy” który zdobył popularność dzięki zręczności marketingowej i powstałej modzie? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na te...

więcej

Zasady w biznesie – czy można im wierzyć?

Wysłany przez sie 18, 2013 w Artykuły | 0 komentarzy

Zasady w biznesie – czy można im wierzyć?

Jakimi zasadami kierować się w biznesie? Jakie wzorce czy teorie prowadzą do sukcesu, a jakie nie? Te pytania zadaje sobie wielu menedżerów. Cały czas powstaje wiele koncepcji dotyczących takich zasad. Ich autorzy przedstawiają je z reguły jako recepty na sukces, uzasadniając tę tezę wieloma przykładami. Czy rzeczywiście są one takimi receptami? Czy zawsze? A jeśli nie to kiedy? Jakie są ich wady i zalety? Część z tych koncepcji zdobywa wielką popularność mierzoną ilością publikacji na ich temat na całym świecie, a także ilością wdrożeń...

więcej

Dualizmy strategiczne.Tworzenie map strategii metodą „Green-Red”

Wysłany przez sie 8, 2013 w Artykuły | 0 komentarzy

Dualizmy strategiczne.Tworzenie map strategii metodą „Green-Red”

Teoretycy i praktycy biznesu zgadzają się w większości, iż posiadanie dobrej strategii jest jednym z najważniejszych warunków osiągania trwałego sukcesu (przewagi konkurencyjnej). Dobra strategia to jednak nie wszystko, gdyż musi być ona jeszcze skutecznie wdrożona (zakomunikowana i przełożona na działania operacyjne). Do tego celu w praktyce biznesowej służy wiele narzędzi – do najbardziej znanych należą te wywodzące się z koncepcji autorstwa Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona: map strategii oraz strategicznej karty wyników. Mapa...

więcej